Kalau kita tak lafazkan, macam mana nak tahu cinta itu wujud?

  • Share
  • Sharebar
  • Share

Pepatah yang selalu kita dengar, seseorang itu akan belajar menghargai hanya bila dia dah kehilangan orang yang dia sayang. Kenapa macam tu ye? Walaupun pepatah ni dah lama tapi sampai sekarang masih dengar banyak cerita yang serupa. Bercakap soal perasaan, takkan ada siapa pun akan menemukan jawapan yang selayaknya kita mahukan. Kerana manusia itu fitrahnya mudah lupa dan lalai walaupun berhadapan dengan satu satunya insan yang paling kita tak dapat hidup tanpanya ketika ini.

Manusia mudah ego bila malu untuk berdepan dengan perasaan sendiri. Jadi di mana nilai cinta dan kasih sayang? Cinta selayaknya dilafazkan bukan disimpan. Ada yang kata lebih baik diam, tapi kalau diam itu meleret kepada tekanan perasaan yang amat teruk macam mana pulak. Jangan pandai menghukum kalau kita sendiri tak tahu macam mana rasanya memendam perasaan! Hati kita sangat halus walaupun ia kental.

Bila kita kehilangan, baru kita akan tahu erti cinta yang sebenarnya. Kita mungkin boleh ego depan dunia, tapi kita akan kalah saat kita berseorangan dalam sunyi. Mengaku je lah! Takkan ada manusia yang mampu melawan kuatnya rasa hati yang sedang mencintai. Kerana cinta adalah anugerah teragung yang Allah berikan supaya kita padamkan perasaan benci dan kekejaman dalam hati kita. Bila ada cinta, itu maknanya kita tahu menjaga anugerah yang Allah bagi.


Sakitnya kehilangan, sesiapa pun takkan mengerti melainkan kita sendiri, jadi jagalah si dia dengan sepenuh daya kita. Dia mungkin akan bersabar dan menurut semua karenah kita, dia mungkin akan bertahan kerana dia mencintai kita, tapi bila kesabarannya dah habis? Bila dia dah tak dapat bertahan lagi? Satu satunya cara untuk kita terus memiliki dia adalah kita berikan cinta untuknya sepenuh hati, bukan berbelah bagi.

p/s : Sebenarnya tengah layan lagu Bila Cinta OST Lagenda Budak Setan tadi, tu yang terkeluar entri macam ni :p

-Salam sweet dari Luna-

Untitled Document

 

Disclaimer~!

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang diluahkan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi daripada penulis semata mata dan penulis tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang rasa tak puas hati yang pembaca alami. Kalau tak suka, saya minta maaf. There's nothing you can do except clicking the close button.

Sebarang gambar yang ada dalam blog ini diambil dari Google. Gambar yang diletakkan watermark adalah milik tuan punya blog sendiri.

Dilarang copy paste sebarang artikel dalam blog ini tanpa kebenaran dari pemilik blog.

Pemilik blog berhak untuk mengedit atau mendelete sebarang komen yang mengandungi unsur-unsur ini iaitu :-

- Komen spam

- Komen yang mengandungi bahasa yang tidak difahami atau sensitif

- Komen yang menyerang secara peribadi

 

*Polisi ini boleh berubah bila-bila masa sahaja.

Incoming search terms:

  • macam mana nak tahu lelaki suka kat kita
  • macam mana nak tahu dia suka kita
  • bagaimana nak tahu lelaki suka kita
  • macam mana nak tahu lelaki suka kita
  • macam mana nak tahu perempuan suka kat kita
  • bagaimana nak tahu dia suka kita
  • cinta
  • nak tahu dia suka cinta kat kita tak
  • macam apa itu cinta
  • nak tahu org tu masih suka kita

suka artikel ini? cuba lihat yang lain pulak

You can leave a response, or trackback from your own site.

10 Responses to “Kalau kita tak lafazkan, macam mana nak tahu cinta itu wujud?”

  1. confius says:

    mcm mane nak mghargai dia…
    dah byk care
    masih blom cukupkah……hmmmm

    [Reply]

    Luna Qiszara Reply:

    @confius

    kalau kita dah cuba yg terbaik..tp dia masih x reti nk hargai, maknanya dia x betul2 sygkan kita…

    [Reply]

  2. confius says:

    so ape nasihat anda????
    hahahahaha

    [Reply]

    Luna Qiszara Reply:

    nasihat..ahaha..sy bukan dr love lorh..
    tp biasanya manusia akan mula menghargai sesuatu bila dah rasa kehilangan..
    selagi org tu x rasa kehilangan dan sunyi, dia x kan faham apa itu kasih sayang.. :)

    [Reply]

  3. confius says:

    perrghhh….mcm DR love dah…hahahaha
    terbaik laaa
    btw..tenQ Dr lUna hehehehe
    nasihat anda amat dhargai….

    [Reply]

    Luna Qiszara Reply:

    ahaha..xde nye dr love..
    sy just suka baca pasal2 hal2 macam ni je..
    hehe..ur welkem :D

    [Reply]

  4. rafi says:

    xp macam nk tahu die sebenarnye perlukan kite dlm hidp die?

    [Reply]

  5. Luna Qiszara says:

    rafi – ada banyak cara nak tau sama ada seseorang tu perlukan kita atau tak.. tengok dari cara dia melayan kita.. cara dia ambil berat tentang diri kita.. paling penting, apa yang dia lakukan bila kita cuba “hilang” kan diri dari hidup dia.. maksud saya.. kalau seseorang itu perlukan kita, mesti dia mahu kita sentiasa bersama dia.. :)

    [Reply]

  6. hakim says:

    aku telalu sedih sebab aku mencintaye awek aku dirapas oleh putera aku telalu marah sebab dia abik awek aku itu saje yang aku nak cakap kepada faiya awek aku

    [Reply]

  7. nazrul says:

    aku sangat syg kpd awek aku sebab aku mencintaye tapi aku tak dapat segalah yang aku inpikan aku .aku syg kan faiya

    [Reply]

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: buy backlinks | Thanks to San Diego SEO Company, Online Games and Addicting Games